Nog een paar dagen.......... - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van Majatehaan - WaarBenJij.nu Nog een paar dagen.......... - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van Majatehaan - WaarBenJij.nu

Nog een paar dagen..........

Blijf op de hoogte en volg Majatehaan

29 Juni 2014 | Nederland, Eindhoven

Enkele jaren geleden besloten we om in 2014 een grote reis te gaan maken. Alle vijf hadden we zo onze eigen wensen met betrekking tot de reisbestemming. Er ontstond een idee om tot een keus te komen. Iedereen bereidt een presentatie voor van het land, of de landen, van voorkeur en na de zomervakantie van 2013 presenteren we dit aan elkaar. Puntentelling ernaast en aan het eind van de avond is de reisbestemming duidelijk: de presentatie met de meeste punten bepaalt waar we naartoe gaan.
Zondag 5 augustus 2013 is het zover.
Manon heeft Peru voorbereid, Jasper Brazilië, Teun Amerika, Hans Canada en Anneke Laos/Vietnam. Na een gezellige en informatieve avond (Teun zet zelfs Amerikaanse hapjes op tafel tijdens zijn presentatie) wint Manon en daar zijn we alle vijf blij mee. Dit betekent dat we een, voor ons allemaal, nieuw continent gaan ontdekken.

De voorbereidingen:
We hebben de reis zelf uitgestippeld en georganiseerd. Naast het feit dat het heel leuk is om te doen en voor veel voorpret zorgt, is het ook leerzaam. Het scherpt het bewustzijn aan met betrekking tot de reisroute, veiligheid en gezondheid, kosten en voorkennis van de landen die we gaan bereizen.

En nu is het dan zover. We leggen de laatste hand aan de voorbereidingen; er moeten nog twee thermoshirts, deet en een Spaans woordenboekje gehaald worden. Verder is alles in huis en kunnen we de rugzakken in gaan pakken. Vrijdagnacht van 4 op 5 juli brengt Frank, onze buurman, ons naar het station in Eindhoven. De nachttrein van Eindhoven brengt ons naar Schiphol. We komen er aan rond de tijd dat we ook in moeten checken: 04.30 uur. Om 07.00 uur stijgen we op voor ons eerste deel van de reis, op naar Londen.

• 30 Juni 2014 - 21:46

Fleur:

Veel plezier met de laatste voorbereidingen! We gaan alles op de voet volgen!
    Groetjes, Joflal

• 02 Juli 2014 - 10:20

Ursula:

Wat een grootse plannen, heel veel plezier en leuk om jullie te kunnen volgen. groetjes van ons

• 02 Juli 2014 - 14:10

Lizette:

Hoi!
    Wat leuk dat we jullie kunnen volgen. Dat is wat anders dan 20 jaar geleden....
    liefs, Lizette

• 03 Juli 2014 - 15:10

Connie :

Nou de spanning spat ervan af. Heel veel plezier, met elkaar en met de inlanders en de natuur.
    Een klein tipje, wellicht weten jullie dat: La Paz ligt erg hoog. Ik had er veel last van. Dagen hoofdpijn!
    Groetjes connie

• 03 Juli 2014 - 23:02

Gerda:

Het laatste nachtje in jullie eigen bed :). Heel veel plezier daar, we lezen alle avonturen graag mee hier in Steenwijk. Knuffels!

• 06 Juli 2014 - 13:37

Els:

En van de week van de voorbereidingen zitten jullie nu alweer in Amerika. Nederland is door dus dat moet gisteren een mooie aankomst zijn geweest ;))
    Lieve schatten we wensen jullie veel moois in de komende weken. En als het af en toe even minder mooi is, ach dat hoort er net zo bij. Dikke kus!

• 06 Juli 2014 - 23:25

Roel:

Nagels kort gebeten bij de kwart van Nederland tegen Costa rica, maar gelukkig gaan we door. Als jullie dit lezen zitten jullie of in Miami of al in Bolivia... Hoe dan ook, geniet enorm van deze unieke ervaring..groetjes uit Badhoevedorp... Kannie wachten op het eerste verhaal en de eerste foto's.. Hans, heb al een pak dubbelsla ingeslagen ;)

• 07 Juli 2014 - 19:58

Grytsje:

Gezelligemajatehaan familie Heel veel plezier samen. Het wordt ongetwijfeld volop genieten samen op deze unieke reis. Veel liefs uit Stad.

• 08 Juli 2014 - 17:11

Linda: