Miami en Bolivia - Reisverslag uit La Paz, Bolivia van Majatehaan - WaarBenJij.nu Miami en Bolivia - Reisverslag uit La Paz, Bolivia van Majatehaan - WaarBenJij.nu

Miami en Bolivia

Blijf op de hoogte en volg Majatehaan

10 Juli 2014 | Bolivia, La Paz

Vrijdag- op zaterdagnacht (4 op 5 juli) vertrekken we met de nachttrein van Eindhoven naar Schiphol. Onze reis is begonnen. Om 7.15 uur vliegen we naar Londen en voordat we het weten stappen we in Miami de tropische hitte in. Op het moment dat we landen in Miami begint ongeveer de WK-wedstrijd Nederland - Costa Rica. Dit willen we natuurlijk niet missen. We kijken de wedstrijd dus op het vliegveld van Miami in gezelschap van vele andere reizigers, waaronder nog al wat Costaricanen en een enkele Nederlander. De sfeer is sportief, fanatiek en sympathiek.
We zijn anderhalve dag in Miami. We genieten van de warme Atlantische oceaan en wandelen langs de kust naar Miami South Beach. De hartelijke, klantvriendelijke Amerikanen die we ontmoeten bevestigen het cliché. Maandagochtend landen we tegen 6 uur op het vliegveld van La Paz, Bolivia. We merken meteen dat we op 4000 m hoogte zitten: we zijn acuut kortademig, moe en licht duizelig in ons hoofd. We doen het dan ook rustig aan en drinken minimaal 4 liter water per dag. Zo lukt het ons om de klachten van de hoogte behoorlijk voor te zijn. We slenteren door de nauwe straatjes van La Paz en snuiven de voor ons nieuwe wereld op. Wat opvalt is het enorme hectische, lawaaierige verkeer en de vieze uitlaatgassen die ons het ademen benemen. We zien prachtig geklede Boliviaanse vrouwen met kleurrijke plooirokken en bolhoedjes. Wat ook opvalt is dat de Bolivianen zich met heel veel gemak door de steile straatjes bewegen, terwijl wij na iedere 4 stappen naar adem staan te happen. Ondanks het feit dat het hier winter is valt de temperatuur overdag mee, rond de 17 graden. 's Nachts is het kouder, ongeveer 2 graden. De volgende dag gaan we naar 'Kili Kili', een uitkijkpunt aan de rand van La Paz. Het is prachtig om vanaf dat punt over de stad te kijken. Wat speciaal is bij La Paz is dat de stad, naast de bebouwing in de vallei, ook tegen de bergen gebouwd is. Vanaf het uitkijkpunt lopen we terug naar het centrum waar we aan het eind van de dag in een traditioneel Boliviaans eethuisje neerstrijken om er te eten en de wedstrijd Brazilië-Duitsland te kijken. We vervolgen onze trip naar Copacabana waar we nu zijn. Een prachtig dorp aan het Titicacameer waar we de basiliek bezoeken, shoppen bij de locale winkeltjes en samen met Argentijnen de halve finale kijken. Over een paar uur vertrekken we naar Peru.

• 10 Juli 2014 - 16:58

Fam. Bosman:

Erg leuk om jullie eerste verhaal te lezen en zo op de hoogte te blijven.
    Geniet er lekker van en we wachten met smart op jullie volgende verhaal.....

Groetjes uit Nieuwleusen.
    Wim,Thea,Mike en Esmee.

• 10 Juli 2014 - 21:27

Connie:

Wat leuk om jullie reisverslag te kunnen lezen. Ik herkende veel.Wij gingen ook naar Miami en daarna naar La Paz. Mooie vrouwen met bolhoedjes he Anneke?
    Leuk dat jullie ook het voetballen nog hebben kunnen zien. Heel veel plezier verder in Peru en met elkaar.
    groetjes Connie

• 10 Juli 2014 - 21:38

Harrie En Truus Bastiaans:

Leuk hoor zo gaan we met jullie een beetje mee genieten
    groetjes uit Gerwen

• 11 Juli 2014 - 07:44

Tanja, Roel, Alex En Victor:

Hey MaJaTeHaAn familie.. Zoveel gezien al in zo'n korte tijd.. En inmiddels alweer nog meer... Geweldig genieten he!! Leuk om te lezen en de foto's te zien. Don't hold Back we zijn altijd hongerig naar meer

• 11 Juli 2014 - 10:41

Nicole:

Leuk om te lezen wat jullie tot nu toe beleven. Ik begreep dat jullie met Argentijnen dé wedstrijd hebben gekeken. Dat zal ook speciaal geweest zijn. Wij weer als vanouds met de club gekeken, dit keer in huize Roodkapje. Was gezellig, maar wel een teleurstellende afloop... xx Demi, Kevin en Nicole