Weer naar huis - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van Majatehaan - WaarBenJij.nu Weer naar huis - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van Majatehaan - WaarBenJij.nu

Weer naar huis

Blijf op de hoogte en volg Majatehaan

11 Augustus 2014 | Nederland, Eindhoven

De laatste dagen van onze reis zijn we naar Banõs gegaan, een stad op 3 uur rijden met de bus ten zuiden van Quito. Banõs is het centrum van adventure en thrill. Je kan er paragliden, paardrijden, zip-linen, canyoningen, wild water raften, mountainbiken enz. Een laatste adrenalinekick in de vorm van een uitdagend avontuur leek ons een goede afsluiting van de vakantie. Na enige oriëntatie ('veiligheid staat voorop') kwamen we uit bij een dag raften. Om meerdere redenen een goede keus, want we krijgen in Banõs voor het eerst in onze vakantie te maken met regen. Alle adventure-activeiten waar we uit zouden kunnen kiezen zouden met regen niet doorgaan of niet leuk zijn, maar bij het raften speelt bovenstaande geen rol. Het gaat gewoon door, sterker nog, het raften wordt er met regen alleen maar spannender op. Volgens onze ervaren gids/stuurman zorgt de regen voor een sneller en onstuimiger traject door de hogere waterstand (moeilijkheidsgraad 3 op een schaal van 1 t/m 5). De veiligheidsmaatregelen die de organisatie treft zijn (voor zover dat kan) 'waterdicht'. We gaan pas het water in na uitgebreide veiligheidsinstructies en het droogoefenen van alle reddingssituaties die je maar kunt bedenken. Daarnaast vaart er een extra instructeur mee in een 1-persoons kano die kan ingrijpen als dat nodig is. Naast zijn rol als extra instructeur was hij voor ons ook een echte entertainer: wat een stuntman zoals hij in zijn kleine kano door het water buitelde. Tegen de stroom in varen, op de kop hangen en weer boven komen, keihard met de stroom meevaren richting een enorme steen en zichzelf door stroom, golven, draaikolken en steen laten lanceren..... om vervolgens al grappend in een mum van tijd weer op koers te zijn. Door deze afleiding en de uitstekende aanwijzingen van onze stuurman ging het raften 'als vanzelf'. Het was geweldig leuk om dit met elkaar te beleven.
Wat overigens bijzonder was toen we naar Banõs toereden, was het zicht op de, sinds enkele dagen, actieve vulkaan Tungurahua. We zagen dat de vulkaan om de 10 minuten grote roet- en stofwolken uitspuugde. Afgetekend tegen de, toen nog, strak blauwe lucht was dat een prachtig gezicht. Natuurlijk hebben we bij aankomst in Banõs wel even geïnformeerd naar de ernst en verwachtingen van dit natuurverschijnsel, maar reden tot ongerustheid was er niet.
Op donderdag 7 augustus was het dan echt tijd om naar huis te gaan. Na zo'n prachtige, gevarieerde en avontuurlijke reis hadden we daar allemaal ook weer zin in. Via Miami en Londen komen we vrijdag 8 augustus om 14 uur aan op Schiphol. Als verrassing staat Linda Jasper, en ook ons wel een beetje, op te wachten.
En we eindigen zoals we begonnen zijn.....in de auto van Frank.

• 11 Augustus 2014 - 16:56

Connie:

Genoten van jullie reisverslagen! Prachtig geschreven verhalen en wat een te gekke dingen hebben jullie gedaan!
    Anneke tot in Utrecht!

• 11 Augustus 2014 - 18:39

Harrie Truus Bastiaans :

Wat hebben jullie een geweldige en gevarieerde vacantie gehad
    Maar we zijn ook weer blij dat je nu terug bent
    Veel liefs Opa en Oma

• 12 Augustus 2014 - 20:52

Joflal:

Welkom terug!

• 13 Augustus 2014 - 19:32

Vialtaro:

Welkom thuis.. Bedankt voor jullie heerlijke verslagen en foto's!! We moeten maar gauw naar Eindhoven komen voor nog meer verhalen.

Groetjes, Tanja, Roel, Alex en Victor

• 14 Augustus 2014 - 10:23

Ursula:

Lieve Familie!
    Wat een ervaringen voor het leven! Het is een genot om de reis zo mee te mogen lezen. Ik heb veel zin om de foto's met verdere verhalen te zien en te horen.

Gr Ursula